" Semakin Dekat Bahtera Kita KepadaNya,
Semakin Kencang Taufan Yang Melanda "


zainal hisham
(md.usm)

Thursday, January 12, 2012

Permulaan Bahtera

Alhamdulillah setinggi kepujian ku panjatkan kepada Allah s.w.t kerana dengan limpah nikmat dan kurnianya masih lagi ak bergelar seorang muslim...mukmin? insyaAllah dengan setinggi pengharapan kepadaNya. setelah sekian lama aku tidak menyentuh blog ini, baru hari ini aku diberi kekuatan untuk menulis semula. sudah banyak msg yang aku terima bertanya tentang blog nie...hurrmmm,,terlalu banyak perkara yang berlaku hingga hilang semua kekuatan untuk blogging nie...tapi harapnya, semoga selepas ini, x kn hilang lagi semua kekuatan tu,insyaAllah...

dahulunya blog ini aku beri nama quranic generation dengan harapan moga ak mampu menjadi seorang hafiz al quran dan menjadi generasi al-quran.namun masih x kesampaian. jadi ku tukarkan namanya kepada BAHTERA KEHIDUPAN. sesuai sangat dengan kata2 yang selalu bermain di fikiranku "semakin dekat bahtera kita kepadaNya, semakin kencang taufan yang melanda". moga peringatan di "BAHTERA KEHIDUPAN" ini, aku sentiasa diberi kekuatan dan keazaman untuk menempuh taufan yang melanda sepanjang perjalanan hidupku dengan tenang, sabar dan penuh pengharapan hanya kepada Allah s.w.t dan berjaya sampai ke destinasi yang kita semua impikan --> jannah al-firdaus. (amin)

kadang2, x semua perkara yang kita kehendaki itu adalah yang terbaik untuk kita. dan kadang2 perkara yang kita tak nak itu bukan yang buruk untuk kita. Allah s.w.t telah menetapkan setiap ketentuan dan segalanya direncanakan untuk yang terbaik bagi diri kita. REDHA dengan segala ketentuan :-)

6 comments:

Hainur Eisha said...

mcm encik jnal slalu ckp..
Allah yg menentukan sgala-galanye :)

zainal's site said...

=) ad yang salah ke? kalau ad tlg betulkan yea =)

Hainur Eisha said...

ganbatte 4 ur mission..
kekuatan tak dtg dr fizikal semata.. tp dia dtg drpd semangat yg tak pnah mengalah..
chayok

Anonymous said...

Alhamdulillah,Allah bagi kekuatan..

~~SZi ~~ said...

akhirnye... lame beno blog ni menyepi....

zainal's site said...

akhirnya...hehe...=D

" Semakin Dekat Bahtera Kita KepadaNya,
Semakin Kencang Taufan Yang Melanda "
- j_nal07@yahoo.com -
- z.hisham90@gmail.com -



zainal
(md.usm)